Kaufland wraz z partnerami – LUX MED oraz Geneva Trust zapraszają mieszkanki województwa mazowieckiego do udziału w bezpłatnym badaniu mammograficznym

 

Wrocław, 28.01.2022 r.

Kaufland wraz z partnerami – LUX MED oraz Geneva Trust zapraszają mieszkanki województwa mazowieckiego do udziału w bezpłatnym badaniu mammograficznym

W lutym na parkingach wybranych sklepów Kaufland pojawią się mobilne punkty badań mammograficznych. Mammobusy zaparkują również w miastach województwa mazowieckiego, między innymi w Warszawie, Grójcu, Piasecznie, Płocku i Żyrardowie. Z bezpłatnej mammografii w ramach Programu Profilaktyki Raka Piersi mogą skorzystać panie w wieku 50-69 lat.

Grójec, Warszawa, Ząbki, Mińsk Mazowiecki, Piaseczno, Ostrów Mazowiecka, Płock oraz Żyrardów – to miasta, w których już w lutym panie będą mogły wykonać bezpłatną mammografię. Darmowe badanie przysługuje kobietom, które posiadają ubezpieczenie zdrowotne i nie chorowały do tej pory na raka piersi. Aby skorzystać z bezpłatnej mammografii, wystarczy zarejestrować się telefonicznie lub przez stronę internetową. Podczas rejestracji nastąpi weryfikacja pacjenta w systemie prowadzonym przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Swój udział w badaniu mogą zgłosić wszystkie kobiety spełniające kryteria programu, w tym pracownice sieci Kaufland.

Bezpłatną mammografię można wykonać co dwa lata. Wyjątek stanowią kobiety będące w grupie ryzyka – obciążone mutacją w obrębie genów BRCA1 lub BRCA2, które mogą wykonać badanie co dwanaście miesięcy. Coroczna darmowa mammografia możliwa jest też w przypadku stwierdzenia nowotworów piersi w rodzinie, na przykład u mamy, siostry lub córki. Aby zapisać się na badanie, należy zadzwonić pod numer 58 767 34 44 (Geneva Trust) lub 58 666 24 44 (LUX MED), w zależności od lokalizacji i daty badania. Szczegółowy „rozkład jazdy” mammobusów dostępny jest na stronie: Zaangażowanie społeczne | Kaufland.

Profilaktyka mimo epidemii 

Ze względu na sytuację epidemiczną w kraju mammografia jest wykonywana przy zachowaniu reżimu sanitarnego, z uwzględnieniem wszystkich zasad i środków bezpieczeństwa. Technicy przeprowadzający badanie są wyposażeni w niezbędne środki ochrony osobistej, a aparatura diagnostyczna jest poddawana systematycznej dezynfekcji. Również pacjentki korzystające z mammografii są zobowiązane do dezynfekcji rąk, zmierzenia temperatury oraz pozostania w maseczkach ochronnych. Ze względu na wprowadzone środki ostrożności w mammobusie mogą przebywać nie więcej niż trzy kobiety, a badanie jest umawiane na konkretną godzinę – tak, aby móc zapewnić zachowanie bezpiecznego dystansu.

W 2021 r. mammobusy zaparkowały na parkingach sklepów Kaufland ponad 1000 razy. Z bezpłatnego badania mammograficznego skorzystało aż 70 000 kobiet. W tym roku sieć ponownie zachęca do odwiedzania mammobusów, które pojawią się przy wybranych marketach Kaufland. W lutym mobilne punkty badań zaparkują w blisko 90 lokalizacjach.

WYBRANE LOKALIZACJE:

·        Grójec – 01.02, parking Kaufland przy ul. Armii Krajowej 48a – LUX MED

·        Warszawa –  24.02, parking Kaufland przy ul. Stalowej 60/64 – LUX MED

·        Ząbki – 24.02, parking Kaufland przy ul. Powstańców 7 – LUX MED

 

·        Grójec - 14.02, parking Kaufland przy ul. Armii Krajowej 48a - Geneva Trust

·        Mińsk Mazowiecki – 21.02, parking Kaufland przy ul. Konstantego Rudzkiego 13 – Geneva Trust

·        Ostrów Mazowiecka – 23.02, parking Kaufland przy ul. Lubiejewskiej 65   Geneva Trust

·        Piaseczno – 11.02, parking Kaufland przy ul. Okulickiego 10 – Geneva Trust

·        Płock – 08.02, parking Kaufland przy ul. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego 11  – Geneva Trust

·        Żyrardów – 10.02, parking Kaufland przy ul. Skrowaczewskiego 27 – Geneva Trust

 

                                   

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 231 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.